AZ ORSZÁGOS
KOMPETENCIAMÉRÉS EREDMÉNYEI Az Országos kompetenciamérés
keretében 2012-ben is a közoktatásról szóló törvényben meghatározottaknak
megfelelően a 6. és 8. évfolyamos tanulóink teljes körében felmérték a
szövegértési képességet és a matematikai eszköztudást. A mérésben alkalmazott
feladatokkal azt vizsgálták, hogy a diákok a tanulmányaik során elsajátított
ismereteket milyen mértékben tudják alkalmazni a mindennapi életből vett
feladatok megoldásában. A szövegértés területén a
különböző szövegekhez (elbeszéléshez, rövid történethez, magyarázó szöveghez,
menetrendhez, vagy éppen egy szórólaphoz) kapcsolódó kérdések jellemzően az
információk visszakeresését, következtetések levonását, kapcsolatok
felismerését vagy a szöveg részeinek vagy egészének értelmezését várták el a
tanulóktól. A matematikai eszköztudás
területén pedig az alkalmazott feladatok valamilyen életszerű szituációban
megjelenő probléma megoldását és a megoldás kommunikálását kérték a tanulóktól
a matematika különböző területeit érintve (mennyiségek és műveletek; hozzárendelések
és összefüggések; alakzatok síkban és térben; események statisztikai jellemzői
és valószínűsége). A javítás és az értékelés is központilag történt, melynek
eredményeit megküldték az intézményeknek. Az alábbi táblázatok a 2011/2012.
tanév 6. és 8. évfolyamosainak 2012-ben elért eredményeiről nyújtanak
tájékoztatást.
Kollár
Ferenc
igazgató |