AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS EREDMÉNYEI
Az
Országos kompetenciamérés keretében 2013-ban is a közoktatásról szóló
törvényben meghatározottaknak megfelelően a 6. és 8. évfolyamos
tanulóink teljes körében felmérték a szövegértési képességet és a
matematikai eszköztudást.
A mérésben alkalmazott feladatokkal
azt vizsgálták, hogy a diákok a tanulmányaik során elsajátított
ismereteket milyen mértékben tudják alkalmazni a mindennapi életből
vett feladatok megoldásában.
A szövegértés területén a különböző
szövegekhez (elbeszéléshez, rövid történethez, magyarázó szöveghez,
menetrendhez, vagy éppen egy szórólaphoz) kapcsolódó kérdések
jellemzően az információk visszakeresését, következtetések levonását,
kapcsolatok felismerését vagy a szöveg részeinek vagy egészének
értelmezését várták el a tanulóktól.
A matematikai eszköztudás
területén pedig az alkalmazott feladatok valamilyen életszerű
szituációban megjelenő probléma megoldását és a megoldás kommunikálását
kérték a tanulóktól a matematika különböző területeit érintve
(mennyiségek és műveletek; hozzárendelések és összefüggések; alakzatok
síkban és térben; események statisztikai jellemzői és valószínűsége). A
javítás és az értékelés is központilag történt, melynek eredményeit
megküldték az intézményeknek.
Az alábbi táblázatok a 2012/2013. tanév 6. és 8. évfolyamosainak 2013-ban elért eredményeiről nyújtanak tájékoztatást.




|