AZ ORSZÁGOS
KOMPETENCIAMÉRÉS EREDMÉNYEI
Az Országos kompetenciamérés
keretében 2019-ben is a közoktatásról szóló törvényben meghatározottaknak
megfelelően a 6. és 8. évfolyamos tanulóink teljes körében felmérték a
szövegértési képességet és a matematikai eszköztudást.
A mérésben alkalmazott
feladatokkal azt vizsgálták, hogy a diákok a tanulmányaik során elsajátított
ismereteket milyen mértékben tudják alkalmazni a mindennapi életből vett
feladatok megoldásában.
A szövegértés területén a
különböző szövegekhez (elbeszéléshez, rövid történethez, magyarázó szöveghez,
menetrendhez, vagy éppen egy szórólaphoz) kapcsolódó kérdések jellemzően az
információk visszakeresését, következtetések levonását, kapcsolatok
felismerését vagy a szöveg részeinek vagy egészének értelmezését várták el a
tanulóktól.
A matematikai eszköztudás
területén pedig az alkalmazott feladatok valamilyen életszerű szituációban
megjelenő probléma megoldását és a megoldás kommunikálását kérték a tanulóktól
a matematika különböző területeit érintve (mennyiségek és műveletek;
hozzárendelések és összefüggések; alakzatok síkban és térben; események
statisztikai jellemzői és valószínűsége). A javítás és az értékelés is
központilag történt, melynek eredményeit megküldték az intézményeknek.
Az alábbi táblázatok a 2018/2019.
tanév 6. és 8. évfolyamosainak 2019-ben elért eredményeiről nyújtanak
tájékoztatást.
6.o matematika
6.o szövegértés
8.o matematika
8.o szövegértés
Kollár
Ferenc
intézményvezető